Minyatür Sanatında Neden Perspektif Yok?

01:03

http://www.dunyabizim.com/?aType=haber&ArticleID=12784


  Konu "Estetik Anlayışımız ve Tasarım" anlatan Reza Hemmatirad.
Eğitimini Grafik üzerine tamamlamış bir yandan da iç mimari ve dış cephe tasarımları yapan ve resim kara kalem konusunda bir üstat aynı zamanda. İstanbul Tasarım Merkezinde ayda bir kez ve dört ayrı başlık altında düzenlenecek olan seminerlerin ikincisi 14 Mart günü yapıldı.

   Mimari yapılarda resimlerde her tür tasarımda estetik kaygı işlevsellikten uzak tutulduğu zaman, üretilme gerekçesinde sapma görülebiliyor çoğu zaman. Estetik kaygının fonksiyonelliğinin üzerine çıkmasının yanlış olduğunu söyleyen Reza Hemmatirad, "Bizim bugün estetik gözüyle baktığımız çoğu şey, eskiden ihtiyaca binaen yapılırdı. Piramitlerin üzerindeki resimler/bugün bize estetik görünüyor fakat o dönemde yaşanmış bir olayı anlatmak için yapılmıştı" diye ekledi.

   "Bir şeyi ne kadar estetik hale getirmeye çalışırsak çalışalım, hiç bir zaman yaradılışı kadar güzel yapamayız.  Allahın yarattıkları özünde estetikte zirvedir. Hiç kimse bunun üzerine çıkamaz."

      Minyatürde çok fazla olayı bir alanda anlatmak için perspektif kaldırılmıştır.

Matrakçı Nasuh eseri

   Reza Hemmatirad, minyatürün perspektif algısının olmayışını ve estetik bir kaygıya bağlı olmayan bir sanat dalı olduğunu çeşitli görsellerle sundu.
   "Minyatürde diğer sanat dallarında görünün perspektifi göremezsiniz. Büyük bir zeka ürününün sonucu olarak minyatürde çok fazla olayı bir alanda için perspektif kaldırılmıştır. Perspektif kaldırıldıktan sonra farklı mekanlarda aynı anda gerçekleşen olayları anlatmak daha kolay bir hale gelmiştir. Tek bir sayfada çok fazla olay anlatılır. O dönemlerde altın, boyai fırça gibi tüm materyaller çok pahalıydı, İnsanlarda az imkanla çok iyi eserler çıkarmıştı."

    


 

You Might Also Like

0 yorum

Popüler Yayınlar

Albüm

Like us on Facebook

.