Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ocak, 2011 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Sütlaç

Dondurucuda daha önce haşlanmış pirinçlerim vardı. Sütlacı yapmak için onu kullandım.  Sütü ocağa koyup şekerini ekledim. Pirinçleri içine koyup yumuşamasını bekliyoruz sulu olursa eğer iki kaşık unu suyla karıştırıp içine ekleyebiliriz. Bu arada pirinçler yumuşayana kadar bir miktar karanfili havanda döverek ufalıyoruz, bir çay kaşığı kadar hindistan cevizi, bir tutam toz zencefil. Pirinçlerin topak topak kalmaması için çırpma teli ile sık sık karıştırarak sütlaç kaynamaya başlarken içine dövülmüş karanfil, hindistan cevizi ve zencefili ekliyoruz ve sürekli karıştırarak kaynatıyoruz. Piştiğinde tabaklara bölüştürüp üzerini dilediğimiz gibi süsleyebiliriz.

Rahat

Şunun rahatına bakar mısınız bi kere......

İrmikli Muhallebi-2

İşte size bir irmikli muhallebi tarifi daha seviyorum ben bu tatlıyı yaaa.
   Bir kilo sütü tencereye boşaltıyoruz, 6 kaşık şeker ve 6 kaşık irmiği ilave edip ocağın altını açıyoruz muhallebi kıvamını alana kadar sürekli karıştırıyoruz. Bu arada içine iki adet portakalın kabuğunu rendeleyip koymayı unutmuyoruz. 




Kaynayıp muhallebi kıvamına gelince altını söndürelim. malzemenin yarısını bir tencere yada borcama boşaltalım üzerine bisküvi kırıklayıp dökelim. Ben petibör ve kalan kek parçalarını ufalayıp kullandım. Kalan muhallebiyide boşaltalım. çok az hindistan cevizi serpip ince ince dilimlediğimiz mandalinleri yerleştirelim.

Sonra gelelim en üst kata, Yarım kilo sütü ocağın üzerine koyalım istediğimiz miktarda şeker koyup karıştıralım. istediğiniz miktarda diyorum çünkü ben mümkün olduğunca az şekerli yapmaya çalışıyorum malum rejimdeyiz. süt kaynamaya başlarken diğer tarafta bir kasede az önce kabuklarını rendelediğimiz iki portakalın suyunu bir su bardağına soğuk suyla tamamlayıp için…

Kutlama

Yaaa arkadaşlar biz altı aylık olmuşuz, onca zamandan sonra debelendiğimiz günlerden sonra olur muydu olmaz mıydı derken evlenmişiz de altı ay geçmiş bile. Aslında bu yazıyı yazmak için geç bile kaldım ama bu aralar niyese üzerimde fazla bir uyuşukluk var. bir türlü bilgisayarın başına oturup uzun uzun yazı yazamıyorum. Biz eşimle uzun zamandır tanışıyoruz aslında ve bu kadar zamandır yaşanan bir çok şey var. iyi günlerimizde oldu kötü günlerimizde oldu. Aslında kötü demekte gelmiyor içimden daha doğrusu kötü dememek gerek. çekilecek çilelerimizi çektik bitirdik diyelim. İnşallah allah daha kötülerini göstermesin. Hayatta her şey biz insanlar için değil mi? Kötü günleri göreceğiz ki iyilerin kıymetini bilelim. Çok sabır gösterdik, direndik, çabaladık, çok üzüldüğümüz günler oldu. İçimize attık, sakladık, duygularımızı körelttik bazende, yolların sonuna geldik ve yeniden başladık. O yollarda yürümeye yeniden başlamak kolay olmadı elbette ama hayat hala devam ediyor ve edecek. Bekledikle…

Muzlu Salep Ve Bardaklarım

Bakın ben size kedili bardaklarımı gösterdim mi?



Bir adet muzu blendır'dan geçiriyoruz. Salepi ocakta pişirdikten sonra içine rendelenmiş muzu koyup biraz daha karıştırıp altını söndürüyoruz. Benim yaptıımın muzu biraz fazla gelmişti. Siz muz'u daha az koyabilirsiniz.
Bardaklarımda çeyizimin parçalarından, nasıllar şirinler değil mi? Eşim ve benim için.

Portakal Soslu Ispanaklı Börek

Merhaba Arkadaşlar.
Bir kaç gündür bilgisayarsız kaldığımdan bir türlü hazırda bekleyen kayıtlarımı yayınlayamadım. Eşiniz bilgisayarcı olunca bilgisayarınız daha sık bozulabiliyor :-)) İnternetin tüm hayatımızı kaplamaya başladığı şu zamanda bilgisayarsız ve internetsiz kalmak sıkıcı bir durum tabi ki, eh bizim eve de iki bilgisayar şart oldu artık. Benim bilgisayarım bari bozulup durmasın,bir bilgisayarı eşimle beraber kullandığımız için tabi garip bilgisayar daha çok yoruluyor, o da haklı ne yapsın ki ikimizle birden uğraşmak zorunda kalıyor.

         Neyse ben şimdi sizlere böreğimden bahsedeyim.

mandalincikmazi.blogspot.com 'nın hazırladığı etkinliğe katılmak için bir şeyler yapmayı düşünüyordum kaç günlerdir. Bunun üzerine bilgisayarımdaki arıza gelince bir türlü yayınlayamadığım etkinlik lezzetim için son günde de olsa yetişip hemen bir yazı hazırlamaya giriştim.
Ne yapayım diye düşünürken mutfağa girdiğimde elimden bir şeyler çıkıverdi. Bilmiyorum denemek isteyenler olurd…

Artık Bende Pasajdayım

Artık bende pasajdayım. 
Hadi bakalım hayırlısı sonunda bende pasaja katıldım. Bir süredir çalışmalarım devam ediyordu, biliyorsunuz bazı projelerim olduğunu söylemiştim daha önce bunlardan ilkini pasajda yayınlamayı başardım sonunda. Şimdi büyük bir hızla çalışmalarıma devam edip sizlerle daha güzel projelerle bir arada olmabilmekten dolayı heyecanlanıyorum. 
İşte pasajımın açılışını yapmış olduğum ürünüm.  Ayrıntılı Resimler Burada

Mantar Sote

Mantarları ince ince dilimliyoruz, teflon tavaya alıyoruz az miktarda yağ koyuyoruz isteğimize göre acı sos, biraz karabiber ve tuz. Mantarlar suyunu salıp tekrar çekene kadar kavuruyoruz. Afiyet Olsun.....

Kereviz Ve Mantar Soslu Makarna

Malzemeler :
Çubuk Makarna Kıyma Kereviz, bir miktarda kereviz yaprağı Kültür Mantarı Soğan Sarımsak Salça, Acı Sos Tuz Zeytinyağ
Yapılışı :
   Bir tencerede makarnayı haşlarken diğer tarafta sosumuzu hazırlamaya başlayalım.  Soğan ve sarımsağı soteleyelim, üzerine blendırda doğradığımız kerevizi ekleyelim biraz kavrulduktan sonra kereviz yaprağını ekleyelim. Bu malzemeler suyunu salmaya başlayınca kıymayı koyalım tahta bir kaşıkla bir kaç kere karıştırdıktan sonra üzerine ince ince doğradığımız mantarları ekleyelim ve pişmeye bırakalım.    Diğer tencede hanlanmış olan makarnanın altını söndürüp içerisine bir bardak soğuk su koyarak dinlenmeye bırakalım. 5-10 dakika kadar birlikte pişen malzemelerimizin üzerine salça ve ne kadar acı sevdiğinize bağlı olarak acı sos ekleyelim biraz da tuz atalım ve 5 dakika daha pişmeye bırakalım. Sosun altını söndürdükten sonra makarnayı süzgeçe döküp serviz tabağımıza alalım ve üzerine sıcak sosumuzu ekleyip soğımadan servis edelim.
Afiyetler Olsun.

Boza

Yılbaşı geldiği zaman Biz ailecek bozasız yapamayız. Ben özellikle o boza olmadan yılbaşına girmem :-))

    Siz hiç evde boza yaptınız mı?

Bu sene ilk defa tek başıma yaptım pardon özür dilerim eşimle beraber yaptık. Daha önce hep annem yapardı. Onun ki gibi olmadı ama olsun diyorum ya ben çok hamarat bir ev hanımı oldum diye.... bunu bile yaptıktan sonra başka söze gerek yok bence. Durun da birazcık kendimi övesim geldi. Ellerime sağlık pekte güzel oldu doğrusu. Eşiminde ellerine sağlık onun yardımları olmasaydı biraz uğraştırırdı doğrusu.
Yılbaşı akşamı annemler ve kayınvalidemler biz da toplandık. Görümcemlerde geldi. Bu da görümcemin bana özel yaptığı pasta;

Pastanın bütün halini çekemedim kusura bakmayın o akşam hepimiz rejimleri bir kenara bırakıp kıtlıktan çıkmış gibi yedik. Yok yok çok ta abartmadık ama herşey çok lezzetliydi o yüzden iştahımız biraz kabardı. Bir de çocuklar falan olunca kalabalıkta fotoğrafa sıra gelemedi.
Ama şöyle bir yılbaşı soframızı anlatmak gerekirse…

Oje Denemesi

Sanırım benim yapacağım bir iş değil bu, bakalım bu daha ilk denemem.

Yeni Yıl Cicilerim ve Yolculuk

Bu ojeleri yeni aldım;

Hepsi çok güzel renkler ancak sadece siyah beklediğim gibi değildi daha koyu olmasını umuyordum. 
    Rujunda mor olup ojeye uyması gerekiyordu ancak pekte koyu durmadı ama kalemle takviye ederek kullanabilirim.      Deodorant eşimin,                

  Sonra bu kadar da değil;
Eşime aldığım pufuduklar, tabi ki kendimide es geçemezdim bu durumda
Tabi yeni yılın ilk yolcuğunuda hemen pazar günü yaptık, kısa İzmir yolculuğumuzdan kalanlar işte bunlar....


Bu arada Piyango umutlarımız yine gelecek seneye kaldı. 
Ayrıntılı Resimler İçin TıkTık